Wednesday, May 31, 2006

Terkubur atau Naik


Bayangkan kita berada di dalam sebuah lubang yang dalam, dan seseorang mulai menyekop tanah dan melemparkannya ke dalam lubang tempat kita berada. Apa yang akan kita lakukan?

Apakah kita akan menyerah dan berserah untuk dikuburkan, ataukah kita akan naik ke atas setiap tanah yang dilemparkan hingga suatu masa nanti kita boleh keluar dari lubang itu? Semua itu bergantung pada cara pandang kita terhadap tanah yang dilemparkan. Apakah sebagai sesuatu yang akan mengubur kita, atau sesuatu yang membantu kita naik.

Pendek kata, ini semua adalah masalah sikap dan pandang. Setiap hari, masalah, rasa kekecewaan, dugaan, dan ketidakpastian - dilemparkan ke arah kita. Kita akan terkubur di dalamnya, bila kita hanya berdiam diri. Atau, semua itu dapat mengangkat kita ke tingkat yang lebih tinggi.

Apa yang kita pilih? Apakah akan berdiam diri dan terkubur, ataukah naik dan terangkat? Tentukan pilihan kita hari ini...!

0 comments:

 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com