Saturday, April 16, 2005

SESUATU #72


Kita sekalian hamba ini telah disediakan segalanya. Terserah kita untuk membina kekuatan dan keyakinan untuk terus melangkah ke destinasi abadi. Di sepanjang jalan dan perjalanan ini, kita sekalian hamba akan bertemu dengan sejuta satu macam perkara. Ada yang boleh kita hamba ini kutip, mana sebahagian daripadanya kita hamba patut tinggalkan begitu saja – tinggalkan tanpa melupakan, kerana setiap sesuatu yang berlaku ada hikmahnya.

Sepanjang hidup dan kehidupan ini juga, kita sekalian hamba akan mengalami kedukaan dan kesengsaraan, paling tidak sekali. Namun walau ia hanya berlaku sekali sahaja ke atas diri kita sekalian hamba, namun impaknya cukup mengesankan. Malah mungkin sepanjang hidup dan kehidupan ini, atau mungkin juga terkesan sehingga hidup dan kehidupan di sana.

Kembalikanlah kekuatan dan keyakinan yang hilang, agar setiap kita hamba mampu untuk terus berdiri. Untuk terus mampu bangun dan bangun andai jatuh tersungkur. Namun, ada waktunya kekuatan dan keyakinan itu sebenarnya ada, hanya kita sekalian hamba saja yang tidak mengetahuinya. Mudah-mudahan dengan kekuatan dan keyakinan ini, kita sekalian hamba mempu untuk lebih dekat pada-Nya.


di dada langit biru-MU
memutih gumpalan awan
memberi aku redup
namun sejalur nur-MU
tetap memberi hangat
di celah dingin hidupku

di kelam langit malam
ada cerah sinar bulan
ada kerdip sejuta bintang
walau jauh untuk kugapai
namun nur-MU
tetap memberi aku sejalur sinar
menyuluh gelap hidupku

kudakap duka sengsara
kugenggam suka bahagia
kerana nur-MU
sentiasa menghangat hidup-KU

0 comments:

 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com